ساعت پنج عصر ساعت 4:56 عصر 4:56 عصر 4:56 ع ساعت 1: ساعت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :26
کل بازدید :731007
تعداد کل یاداشته ها : 91
103/2/9
4:56 ع

 

یا زهرا

اگرچه سراسر زندگی بانوی نمونه ی اسلام درس است اما ایشان به عنوان معلم نمونه در آنچه به عنوان تعلیم نیز مصطلح است سرآمد بوده اند.

زنى به خدمت فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام شرفیاب گشت و سؤالى را مطرح ساخت و جواب آن را از حضرت شنید، سپس اجازه خواست و پرسش دوم را سؤال کرد، حضرت جواب آن را نیز داد، به همین صورت ده مسأله از بانوى عزیز اسلام آموخت ولى دیگر احساس شرمندگى کرد و بیش از آن نخواست حضرت فاطمه علیهاالسلام را مزاحمت نماید، از این جهت اجازه خواست رفع زحمت نموده و خانه فاطمه علیهاالسلام را ترک گوید.

حضرت احساس کرد؛ او از کثرت پرسشهاى خویش شرمگین گردیده و به این جهت مى‏خواهد خانه و حضور آن حضرت را ترک کند، لذا فرمودند: شما خجالت نکشید، من در برابر هر مسأله‏اى که به تو آموزش مى‏دهم پاداش دارم، پاداشى خیلى مهم و آن اینکه: «تعلیم دادن یک مسأله ارزش و ثوابش بیش از آن است. که مابین زمین تا عرش خدا را از جواهرات ارزشمند پر نمایند.»

اى زن! اگر کسى به کارگرى مشغول گردد و بار سنگینى را به دوش گرفته و به پشت بام حمل کند و در برابر آن صد هزار دینار طلا مزد بگیرد، آیا در این فرض، کارگر احساس خستگى مى‏نماید؟! زن جواب داد: نه. فاطمه علیهاالسلام فرمودند: من نیز در برابر آموزشهایى که انجام مى‏دهم چنین احساسى دارم، زیرا پاداش من به مراتب بیشتر است. (1) 

این حدیث که از تفسیر امام حسن عسکرى علیه‏السلام نقل شده، مى‏رساند که زنان امت اسلامى مشکلات و سؤالات خویش را به حضرت فاطمه علیهاالسلام مراجعه مى‏کرده و پاسخ لازم را مى‏گرفتند.
حتى احادیث زیادى داریم که علاوه بر زنان، مردها نیز به طور مستقیم و یا از طریق همسرانشان از آن حضرت سؤالاتى نموده و احکام الهى را یاد مى‏گرفتند. 

1- ریاحین‏الشریعه، ج 2، ص 131- منیةالمرید، ص 20.به نقل از سایت شهید آوینی


  
  

1-خواندن سه بار سوره توحید********برابر است بایک ختم قرآن

2-خواندن تسبیحات اربعه**********برابر است بایک حج عمره

3-گفتن صلوات برمحمدوانبیاء*******برابر است با راضی کردن انبیاءاز خود

4-خواندن دعای(اللهم مغفر والمومنین والمومنات)برابر است بادعا درحق همسایه ومومنین


  
  
<      1   2   3   4      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ از آشنایی با شما خوشبخت هستم
+ سلام من از آشنایی با شما خوشبخت هستم